Hjälp / FAQ


BESTÄLLNING & ORDERBEKRÄFTELSE


Varför ska jag köpa min nya skylt från RAMSIGN?

Bara RAMSIGN erbjuder äkta gammaldags, handgjorda dörrskyltar med originaldesign, fin blank emaljering, livstidsgaranti, framstående service, gratis leverans och nöjdhetsgaranti. Därför!

Vad är inkluderat i mitt köp?

Med i ditt köp är originalmonteringsmaterial, gratis leverans, nöjdhetsgaranti - och naturligtvis framstående service.

Hur kommunicerar jag med RAMSIGN?

Vi föreslår att du kontaktar oss via e-post. Detta ger oss den bästa möjligheten att ge dig bra svar så snabbt som möjligt.

Hur snabbt svarar ni på e-post?

Vi svarar på ditt mail så fort som möjligt inom 24 timmar.

Jag ska snart använda en specialgjord emaljskylt som gåva. Kan ni hjälpa mig?

Ja, vi erbjuder rusa produktion med avsändarmyndighet 3 dagar för en rush avgift som är likvärdig av värdet av tecknet. Observera din förfrågan i i meddelandefältet när du beställer. Du ska mottar en begäran om betalningen för den ytterligare belopp via PayPal.

Kan jag få ALLA mina pengar tillbaka - även om min dörrskylt är specialtillverkad?

Ja. Du kommer att få tillbaka alla dina pengar om du mot förmodan önskar returnera din skylt, oavsett orsak. Det enda vi ber om är att du returnerar produkten till oss inom 60 dagar (för egen räkning). Ingen annan leverantör ger denna garanti. RAMSIGN's nöjdhetsgaranti stöder förpliktelse att se till att du blir helt nöjd.

Hur får jag en faktura?

Det är mycket enkelt. Skriv bara "faktura önskas" i meddelandefältet när du beställer. Om du skulle vilja ha en faktura efter att du redan har gjort din beställning, ska du bara skicka en uppmaning till: sales@ramsign.dk Inkludera ditt ordernummer i mailet.

Varför visar korrekturen en vit skylt med svart text? Det är inte vad jag har beställt.

Av tekniska orsaker är korrekturen alltid med svart text på vit bakgrund. De verkliga färgerna på din skylt kommer naturligtvis att stämma överens med din beställning.



PRISER & BETALNING


Är allt inkluderat i priset?

Ja, original monteringsmaterial, packades och skickades ingår i priset. Det finns inga dolda omkostnader.

Är RAMSIGN's priser konkurrenskraftiga?

Ja. Det finns inget annat ställe där du hittar en produkt av hög kvalitet med nöjdhetsgaranti, livstidsgaranti och gratis leverans, till ett lägre pris. Vi återbetalar med glädje prisskillnaden om du skulle göra det. Vårt mål är inte att leverera de billigaste produkterna, men att leverera mest värde för pengarna.

Är det säkert att betala nu, innan jag får varan?

Ja. Vi investerar många resurser i behandling av din order, framställning av korrektur, och i produktionen av din skylt. Därför är det betryggande för oss att vi också ser en förpliktelse från dig. RAMSIGN har varit i branschen sedan 1991 och går hela tiden framåt. Om du inte mottar din vara kan du ställa krav via Paypal, så kommer Paypal att göra en återbetalning till dig.

Är det säkert att betala med Paypal?

Ja. Paypal är en av världens ledande förmedlare av onlinebetalningar, och de genomför miljoner felfria transaktioner varje år. Din betalning genomförs endast mellan dig och Paypal med användning av en krypterad förbindelse. RAMSIGN tar inte emot några kreditkortsupplysningar.

Är det gratis att använda Paypal?

Ja. I motsats till en banköverföring är en betalning med kreditkort via Paypal helt avgiftsfri. RAMSIGN betalar avgiften till Paypal, så du behöver inte bekymra dig om detta.

Behöver jag ett Paypal-konto?

Ja, att kunna betala med ditt kreditkort som du kommer att behöva att skapa ett gratis konto med PayPal innan du kan göra betalningen. När inbetalningen har bearbetats du kan tänkas ta bort ditt PayPal-konto om du vill.



KUNDLOJALITET & RABATTER


Hur belönas jag för att introducera mina vänner, familj eller bekanta till Ramsign's produkter?

Som kund hos RAMSIGN belönar vi dig med ett presentkort till ett värde av 15% av dina vänners inköp. Skicka ett mail till oss med dina vänners e-postadresser så skickar vi presentkortet till dig.

Hur kan jag stötta RAMSIGN?

Skicka ett inspirerande foto till oss på: sales@ramsign.dk Detta kan exempelvis vara ett foto som visar din skylt fint monterad på din vägg eller dörr. Eller ge oss en god idé för hur vi kan förbättra vår webshop, marknadsföring eller våra produkter. Om vi använder din idé, eller ditt foto, betalar vi tillbaka 15% av värdet på din senaste order.

Erbjuder RAMSIGN mängdrabatt?

Ja. RAMSIGN återbetalar 15% vid mottagande av din beställning på fem eller flera produkter.

Kan jag bli återförsäljare?

Ja. Vi är redo att stötta ditt företag med displayer, trycksaker, med mera, och din webshop med innehåll av hög kvalitet. Kontakta oss idag på: sales@ramsign.dk



PRODUKTER & TEKNIK


Hur framställdes min skylt?

Inom 24 timmar efter att vi har tagit emot din beställning, tar vi fram en korrektur, som bifogas till din orderbekräftelse. Därefter skär man ut en stålplatta och schabloner för hand som stämmer överens med skyltens text och specifikationer. Två till fyra schabloner ingår i tillverkningen av varje dörrskylt. Äntligen påbörjas själva emaljeringen som är en keramisk process, mycket lik glacering av keramik. Först lägger man på grundemalj, därefter skyltens grundfärg (exempelvis blå). Därefter lägger man till text och eventuella andra färger. Överflödig emalj borstas av för hand med en fin pensel innan skylten bränns. Mellan varje emaljering bränns skylten i en keramisk ugn på 820 grader, och resultatet kontrolleras löpande för att undvika fel. För att säkerställa en energieffektiv produktion och en jämn kvalitet framställs skyltarna samlade i partier genom hela processen.

Hur beställer jag två eller flera skyltar med helt identiska färger?

Beställ dina skyltar vid samma tidpunkt, i en samlad order. Dina skyltar kommer därmed att produceras i samma parti på fabriken, vilket resulterar i fullständigt identiska färger.

Hur beställer jag en skylt med en ovanlig storlek/färg/skrifttyp?

Välj bara den storlek som kommer närmast och ange dina speciella önskemål i meddelandefältet när du beställer. Till exempel: "grön på blå, 12x22 cm". Om det är någon skillnad i pris kommer du att få ett betalningskrav med din orderbekräftelse. Vi kan producera nästan vilken design och format som helst upp till 120x80 cm, så länge detaljerna inte är för små.

Kan jag få min egen logga, ikon eller en bild på min skylt?

Ja. Skicka din beställning till: sales@ramsign.dk Kom ihåg att specificera upplaga, mål, typsnitt och färger. Bifoga foto eller grafik som du vill ha. Vi kan använda ett begränsat antal av keramiska standardfärger. Färgerna ska dock vara fulltoner och inte halvtoner (dvs. inte graduerade färger). Dessa begränsningar ligger i den keramiska processen och den använda schablontekniken.

Hur små detaljer kan återges?

Vi kan återskapa karaktärer ner till 10 mm på höjden. Det samma gäller motsvarande detaljer. Linjer kan vara så tunna som ½ mm, men inte mindre. Detaljgraden begränsas av att schablonerna ska kunna skäras ut precist i handen.

Är det möjligt att få ett extra namn infogat på min namnskylt?

Nej. Dessvärre är det inte möjligt att ändra en existerande skylt utan att förstöra den. Du måste byta ut din existerande namnskylt om du vill ändra texten. En mera flexibel lösning kan vara att montera en ny namnskylt i tillägg till den som du redan har.

Är RAMSIGN's produkter miljövänliga?

Ja. En produkt från RAMSIGN är det mest miljövänliga och hållbara val du kan göra. Det finns inget behov av utbyte: din produkt från RAMSIGN håller en livstid. Detta sparar resurser och minimerar avfallsbördan. Samtidigt som du gagnar miljön kommer du också att dra nytta av den tid och de pengar som du sparar på utbyte av utslitna skyltar. Slutligen är hela RAMSIGN's sortiment 100% framställt i Europa och går under EU's miljökrav. Skyltarna framställs uteslutande av järn och glas, som är vanligt förekommande, ogiftiga och möjliga att återanvända. I motsats till detta innehåller de flesta andra skyltar giftig färg, kemiska ytbehandlingar och förorenande biprodukter. För att göra ont värre är dessa produkter oftast massproducerade av billig arbetskraft i kraftigt förorenande industrier.



LEVERANS & TULL


Varför är leveranstiden fyra dagar för vissa skyltar, och fyra veckor för andra?

Vi har ett utval av de mest populära husnumren i lager för leverans på bara fyra dagar. Alla andra skyltar ska framställas från grunden på vårt emaljverk. En produktionstid på tre veckor plus en leveranstid på en vecka betyder en leveranstid på fyra veckor allt som allt.

Idag har det gått över det förväntade leveransdatumet och jag har fortfarande inte fått mina varor. Vad kan jag göra?

Vi föreslår att du väntar ett par dagar. Nio av tio leveranser kommer på, eller före, det förväntade leveransdatumet. Det är sannolikt att dina varor redan har skickats och är på väg till dig. Helgdagar, dåligt väder och oregelbunden postutdelning är bara några av de omständigheter som kan orsaka förseningar. I de fall något kan göras för att skynda på din leverans är det i de flesta fall redan gjort. Men om du fortfarande inte har fått dina varor inom en vecka är du välkommen att kontakta oss på: sales@ramsign.dk. Var vänlig och inkludera ditt ordernummer.

Blir mitt paket fördröjt i tullen?

Nej inte inom EU. För att främja snabb hantering genom tullen utanför EU sätter RAMSIGN ett märke på din försändelse med beskrivning av innehåll, vikt och värde. Detta är i de flesta fall tillräckligt för att försändelsen ska slippa igenom tullen utan fördröjning. Emellertid varierar lokala tillregler och praxis. Det är mottagarens ansvar att hantera de lokala myndigheterna, härunder att betala eventuella skatter och avgifter.



REKLAMATIONER


Varför är texten på min nya dörrskylt inte lika fin som på korrekturen?

Detta beror på att RAMSIGN uteslutande använder de traditionella handskurna schablonerna i produktionen. Tunna linjer, samt kanter på bokstäverna är svåra att återskapa helt exakt. Mindre ofullkomligheter är därför ett kännetecken för en gammaldags och äkta handgjord skylt. Om du inte är nöjd med resultatet framställer vi gärna en ny skylt till dig utan extra kostnad.

Färgen på min skylt är lite annorlunda jämfört med en annan skylt som jag har fått från RAMSIGN för ett tag sedan. Är det normalt?

Ja. Även minsta ändring i luftfuktighet, temperatur, metallegenskaper, emaljering eller bränntid kommer att ändra det slutgiltiga resultatet. Om identiska färger önskas föreslår vi att du beställer dina skyltar vid samma tidpunkt. Dina skyltar kommer därmed att produceras i samma parti på emaljverket, vilket resulterar i fullständigt identiska färger.

Emaljen saknar plåtflisor på baksidan av min skylt. Är detta ett fabrikationsfel?

Nej. En emaljskylt kommer som regel att ha mindre brännmärken från den häll på vilken skylten har legat i keramikugnen, där skylten värms upp till 820 grader Celsius. Detta är helt normalt och det har ingen betydelse för livstiden för din skylt.

Emaljen saknas delvis på kanten av min skylt. Är detta ett fabrikationsfel?

Nej. En emaljskylt kommer som regel att ha mindre brännmärken på kanterna eftersom kanterna är skarpa och emaljen dunstar bort när metallen uppnår högsta temperatur. Detta är helt normalt och har inte någon direkt inverkan på livstiden för din skylt.

Min skylt var skadad vid mottagandet. Vad gör jag?

Om din skylt visar tydliga tecken på en transportskada föreslår vi att du kortfattat beskriver problemet i ett mail till: sales@ramsign.dk Vi återkommer till dig snarast. Vänligen ange ditt ordernummer och en detaljerad beskrivning av skadan eller defekten. Om möjligt bifoga en bild.



MONTAGE


Jag har fått min namnskylt med monteringsmaterial, men vart är skivorna?

För monteringenanvänt mate- rial för adress plack, husnummer, namnskyltar och dörrskyltar är olika. För adress plack och husnummer material inkluderar: 4x mässing skruvar, 4x nylonpluggar och 4x nylonbrickor. För namnskyltar och dörrskyltar bara 4x mässingsskruvar ingår.

Jag har fått mitt husnummer, men vart är monteringsmaterialet?

Till husnumret medföljer: 4 stycken torx skruvar, 4 stycken blå nylon plugg och 4 stycken svarta nylonskivor. Saknar du dessa, så skriv till oss på: sales@ramsign.dk

Hur monterar jag mitt husnummer korrekt på muren?

1. Vi föreslår att du använder det monteringsmaterial som är inkluderat.
2. Placera skylten på muren, så att hålen borras i murstenen. Markera hålens riktiga position och ta bort skylten.
3. Borra hålen (använd en 5 mm murborr).
4. Placera de blå pluggen i hålen
5. Placera en svart nylonskiva på varje skruv för att skydda emaljytan.
6. Monter skiltet ved hjælp af de lange mässing skruer.

Tips: Vänta med att dra åt skruvarna helt, tills du har placerat skylten exakt där den ska vara.

VARNING: Dra aldrig åt skruvarna med kraft. Detta kan krossa emaljen varpå metallen utsätts för korrosion.

Hur monterar jag min namnskylt korrekt på dörren?

1. Vi föreslår att du använder det monteringsmaterial som finns med.
2. Placera skylten på dörren. Markera den exakta placeringen av hålen och ta bort skylten.
3. Borra hål (använd en 2 mm metallborr).
4. Montera skylten med hjälp av mässingskruvarna. Skivor används inte till namnskyltar.

Tips: Vänta med att dra åt skruvarna helt tills du har placerat skylten helt rätt.

VARNING: Dra aldrig åt skruvarna med kraft. Detta kan krossa emaljen varpå metallen utsätts för korrosion.

Mässingskruvarna är för blanka för min smak. Kan jag få dem att framstå som mera diskreta?

Mässingskruvarna får en naturlig patina inom ett par månader. Med hjälp av lite ammoniak kan du dock skynda på processen. Följ denna procedur:

1. Placera mässingskruvarna på en tallrik.
2. Fukta skruvarna med lite salmiakalkohol. Täck över med ett glas för att undgå att andas in ammoniakångor.
3. Vänta och se. Ammoniaken kommer snart att börja patinera skruvarna. Inom cirka 5 minuter kan du avsluta processen genom att skölja skruvarna i vatten.


Kundservice

Val av skrifttyp

Val av ram

Nöjdhetsgaranti

Köpvillkor

Hjälp / FAQ

Kontakta oss

Produkter

Metropolitan

Highlander

Arrowhead

Lighthouse

Engelhardt

Specialskyltar

Gårdsskyltar

Dörrskyltar

Husnummer

Namnskyltar

Blandat

Galleri

Uttalanden

Produktion

Kom med förslag

RAMSIGN · ROHOLMSVEJ 14A · 2620 ALBERTSLUND · KÖPENHAMN · DANMARK

Meddela fel